חתונה אזרחית בניו-יורק

(כתב: גורי ; ערך: אדר)

אם חתונה אזרחית בקופנהגן לא לטעמכם קחו את ניו-יורק (מנהטן) כאופציה. עלויות החתונה מסתכמות בכ-100$ (לא כולל טיסות ומלון ובזבוזים אלא בירוקרטיית החתונה בלבד) כפי שמדווחים לנו גורי ובן זוגו שהתחתנו שם – מזל טוב! – וביקשו להיעזר בבלוג שלי כדי לפרסם את מדריך המתחתנים/ות הזה שהם כתבו, אז בבקשה 🙂

קחו בחשבון שגורי מתאר כאן את התהליך האישי שהם עברו כך שיכולים להיות שינויים. בכל מקרה אנחנו לא לוקחים אחריות על התהליך שאתם תעברו.

 

שלב 1 | קבלו החלטה!

ודאו שיש לכם ויזה בתוקף והחליטו על שני חצאי ימים שתפנו לצורך החתונה וההתעסקות סביבה, כשהחתונה עצמה תתקיים ביום השני. בדקו באתר פקיד העיר שהתאריכים שבחרתם לא נופלים על חגים או מועדים אחרים (פה ופה). אין צורך להודיע לרשויות האמריקאיות ואין צורך לקבוע תור אלא פשוט להגיע.

שלב 2 | הגישו בקשה להינשא בניו-יורק

החל מ-21 יום לפני התאריך בו אתם מעוניינים להתחתן מלאו באינטרנט את הטופס Marriage License Application, לדוגמה: אם בחרתם להתחתן ב-30/4 תצטרכו למלא את הטופס הזה החל מה-9/4 ועד ממש לפני הפגישה הראשונה בבית העירייה. בסעיף הכתובת מלאו את הכתובת הישראלית שלכם כפי שהיא מופיעה במשרד הפנים (אל תדאגו, אף אחד לא ישלח לכם כלום בדואר). מכיוון ששינוי שם משפחה הוא משהו שעושים בישראל, תמלאו בטופס שאתם לא מעוניינים לשנות את שם המשפחה. אתם יכולים למלא את הטופס הזה בעירייה בניו יורק אבל חבל שתבזבזו על זה זמן. בתום מילוי הטופס תקבלו מספר אישור באתר ובמייל – שמרו אותו והציגו בבית העירייה (אין צורך להדפיס). סיימתם עם הביורוקרטיה עד הביקור שלכם בארה"ב אז לכו ותכננו את הטיול שלכם.

שלב 3 | ניו-יורק, יום לפני התאריך בו אתם מעוניינים להתחתן

הגיעו לבית העירייה במנהטן – City Clerk Office – ולאחר הבדיקה הבטחונית גשו לעמדת הקבלה והסבירו שאתם מעוניינים להנפיק רישיון נישואין – Marriage License. תקבלו מספר לתור שמתחיל ב-A. גשו אליו וכשתגיעו לפקיד הציגו את הדרכונים, ודאו שהפרטים האישיים שלכם נכונים ושלמו 35$ בכרטיס אשראי או ב-Money Order (הסבר ב"מידע נוסף" בהמשך), תמורתם תקבלו את רישיון הנישואים. מעכשיו פתחו סטופר ועשו דברים של תיירים בזמן הזה, כי רישיון החתונה תקף החל מ-24 שעות אחרי שקיבלתם אותו ועד 60 יום כך שלא חייבים באמת לחזור למחרת. הדגש הוא על 24 שעות ולא יום קלנדרי, זאת אומרת שאם הרישיון הופק בשעה 10:07 תוכלו להתחתן למחרת החל מהשעה 10:07.

שלב 4 | יום החתונה

גשו שוב לפקיד העיר מצוידים ברישיון הנישואין שהונפק אתמול, בטבעות הנישואין, בכסף או בכרטיס אשראי ובעד/ה עם תעודה מזהה קבילה (כל אדם בן 18 ומעלה עם תעודה מזהה קבילה כמו דרכון, למשל, יכול לשמש עד). הציגו בעמדת הקבלה את רישיון הנישואין ואת העד/ה עם התעודה שלו/ה. תקבלו מספר לתור שמתחיל באות C, שם תפגשו פקיד ותשלמו לו 25$ נוספים. התקדמו למרכז האולם הארוך והגישו את הטפסים לבחור שיושב בעמדה מיוחדת (Chapel). חכו בישיבה בערך שעה-שעתיים שעוברות מהר עד שיקראו בשמכם. עורך הטקס ייכנס איתכם לאחד משני החדרים בהם מתבצע טקס הנישואין, בליווי העד/ה שלכם. שתי דקות של טקס, כמה התחייבויות לאהוב לנצח נצחים, החלפת טבעות ונשיקה וקיבלתם Certificate of Marriage Registration. יש כמה דקות לחיבוקים, נישוקים ותמונות בחדרון בו נערך הטקס, אבל יש עוד כמה דברים שצריך לסגור לפני שיוצאים מהעירייה. לגבי משפחה ואורחים – החדר בו נערך הטקס יכול להכיל כ-15 אנשים אבל אני לא יודע אם קיימת מכסה מסוימת של מלווים, זו פשוט הערכה בעין.

שלב 5 | יצירת העתק לתעודת הנישואים

משלב זה אפשר להמשיך ללא מלווים או עדים. על מנת שהתעודה תאושר בישראל צריך עבורה אישרור נוטריוני וחותמת Apostille. חזרו עם ה-Marriage Registration שזה עתה קיבלתם לעמדת הקבלה בכניסה ובקשו להנפיק העתק שלה. תצטרכו למלא טופס קצרצר ותקבלו מספר שמתחיל ב-B. אם התעודה תשמש אתכם בישראל בלבד תצטרכו העתק אחד שלה שיעלה לכם 35$ נוספים.

שלב 6 | אישרור נוטריוני של תעודת הנישואים

מצוידים בהעתק, תעודת הנישואין ודף ההנחיות שקיבלתם עם ההעתק, חצו את הכביש – פשוטו כמשמעו – לבית המשפט, רדו לקומה מינוס 1 במעליות שמצד ימין, לכו לחדר 141 ושלמו 3$ במזומן או באשראי על מנת לקבל אישרור נוטריוני לתעודה.

View this post on Instagram

8th and W42nd #nyc #manhattan #regalcinemas

A post shared by Adar Regev (@adar.rgv) on

שלב 7 | חותמת ה-Apostille

חותמת האפוסטיל ניתנת ב-New York State Department of State (מרחק של 12 דקות ברגל או 6 במונית) וצריך להגיע לשם עד 15:30 או ביום אחר. מסרו את הטפסים והמתינו שוב כשעה-שעתיים במהלכן יחתימו לכם את ההעתק של תעודת הנישואין וישדכו אליו את מסמך האפוסטיל. שימו לב, התשלום על השירות מתבצע לא במזומן ולא באשראי אלא באמצעות צ'ק (אם יש לכם חשבון בנק אמריקאי) או Money Order (הסבר ב"מידע נוסף" בהמשך).

שלב 8 | רישום במשרד הפנים בארץ

עם חזרתכם ארצה גשו מתישהו למשרד הפנים. תצטרכו למלא טופס שינוי מצב אישי (אחד לכל אחד/ת) אותו ניתן להדפיס ולמלא בבית או למלא במקום. אם אתם רק רוצים להירשם כנשואים – אחד מכם יכול להגיע עם שני טופסי המצב האישי, שתי תעודות הזהות, תעודת הנישואין והאפוסטיל. אם אתם מעוניינים לשנות גם שם משפחה – שניכם צריכים להגיע עם כל המסמכים שציינתי קודם וגם דרכונים. אין צורך לתרגם את תעודת הנישואים והאפוסטיל מאנגלית לעברית. יפיקו לכם במקום את הנספח, תעודת הזהות או אישור שינוי שם המשפחה בדרכון. במידה והפקידים שואלים, תגידו שמי שערך את הטקס הוא פקיד נישואין.

מידע נוסף

* Money Order היא צורת תשלום שדומה לצ'ק וניתן להפיק אותה בסניפי Western Union או בסניפי הדואר (USPS). מפיקים Money Order נפרד עבור כל תשלום/עסקה. יש עמלה של דולר וקצת על כל הפקה. אנחנו רכשנו במקום הזה (קישור לגוגל מאפס, תמונה של המקום) שהוא בדרך מבית העירייה למחלקת המדינה.

* אם לא רוצים או לא יכולים לחכות 24 שעות בין שני הימים אפשר לזרז את ההליך ע"י אישור שופט. אין לנו מידע לגבי זה כי לא היינו בלחץ של זמן.

* מחוץ לבניין העירייה יש צלמים שמחלקים כרטיסי ביקור ואפשר לקבוע איתם. טווח המחירים שאמרו לנו נע בין 100-150$ (כתלות בכמות התמונות וכו') והבנו גם שאפשר בפחות (תלוי ביכולת המיקוח שלכם/ן). לא ניסינו בעצמנו ואנחנו לא יודעים עד הצלמים מקצועיים.

* מחוץ לבניין העירייה יש גם דוכן פרחים וזרים.

* כמו בפוסט של חתונה אזרחית בקופנהגן, אדר משתף שהוא ובן זוגו החליטו לצרוף לעצמם את טבעות הנישואין ושזו חוויה מדהימה ששווה כל שקל. סדנה כזו אורכת כ-4-5 שעות והם בחרו לעשות אותה בסטודיו של שרון המופלאה.

מזל טוב 🙂

רוצים לשאול? רוצים לפרגן? רוצים לשתף בחוויה שלכם בקופנהגן? כתבו תגובה!
ולמה שלא תעזרו לאחרים? שתפו את המדריך הזה בפייסבוק!

הערה אישית של אדר לסיום: כיף לזהות כניסות לבלוג מקופנהגן ואולי בקרוב גם מניו-יורק. לפי התדירות וההיקף אני מניח שמדובר בזוגות שטסו להתחתן שם. בהזמנות הזו אני רוצה לאחל מזל טוב וזוגיות נעימה, אוהבת, מכילה ומפרה לכל הזוגות שעדכנו אותי לגבי חתונתם: נירה וגיל, תומר ובן זוגו, מריה ובת זוגה, רז ובת זוגה, נריה ויהונתן, יעל ורפאל, צחי וירון, ליילה וברק, גורי ובן זוגו, פבל ובן/בת זוגו, זוהר ובן זוגה, מיטל ובת זוגה. קולולו/צהלולים לכולכן/ם.

.


לחצו כאן לכל הפוסטים


קבל/י מייל בכל פעם שמתפרסם פוסט חדש

<span dir=rtl>3תגובות ל‘חתונה אזרחית בניו-יורק’</span>

Add yours

כתיבת תגובה

להתחיל בלוג ב-WordPress.com.

למעלה ↑